Pages


Untuk resolusi yang besar, sila tekan butang "CTRL" dan "+" . Manakala untuk resolusi yang kecil, sila tekan "CTRL" dan "-" . Harap maklum.

Friday, December 11, 2009

Pulang Ke Pangkuan...

3 hari tanpa internet seakan-akan menimbulkan perasaan rindu dan keinginan untuk membuat coretan. Bukan apa sangat pun, sekadar suka-suka menghilangkan kebosanan. Itulah hakikatnya bila kerja diluar. Lokasinya taklah jauh sangat, hanya di Port Dickson dan Lenggeng. Satu lagi lokasi yang pelik telah aku terokai. Memang mencabar bagi orang luar. Jalan penyelesaiannya ialah bertanya kepada orang tempatan bagaimana untuk ke Lenggeng.

Peliknya, jawapan yang diberikan orang tempatan rata-ratanya adalah berlainan. Itulah yang menyebabkan aku tersesat jalan hampir sejam. Yang bengangnya bila perjalanan sejam itu adalah menuju semula ke tempat penginapan di Hotel Selesa Beach Resort. Suatu pembaziran masa telah berlaku. Bayangkan sejam di dalam kereta dan diatas jalan raya.

Itulah satu pengorbanan dan cabaran semata-mata untuk sampai ke Excel Training Resort....Sape yang tak kenal dengan tempat nih, memang famous...Resort yang diusahakan oleh Pakar motivasi, Dato' Dr. Fadhilah Kamsah and The Gang...First time sampai, memang seronok. Kawasan yang dikelilinga dengan bukit. Betul-betul di kawasan kaki bukit. Tapi yang peliknya, suasana macam di tepi pantai. Indahnya kejadian Tuhan yang maha Esa. Walaupun sampai pada waktu malam, namun dapat dirasakan keindahannya...Walaupun dalam keletihan, sempat juga join qiamullail dengan peserta program...

0 comments:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...