Pages


Untuk resolusi yang besar, sila tekan butang "CTRL" dan "+" . Manakala untuk resolusi yang kecil, sila tekan "CTRL" dan "-" . Harap maklum.

Monday, December 7, 2009

5 Hari Bagaikan Sebulan Rasanya




Harini genap 5 hari bekerja sebagai seorang pustakawan dan penjilidan buku-buku. Persepsi pada hari pertama bekerja sememangnya seakan-akan amat mudah bekerja sebagai pustakawan ni. Lagi-lagi situasi tempat kerja yang 'mengasyikkan' dan 'mencairkan' mana-mana tubuh manusia yang menikmatinya. Al-maklumlah, pejabat yang dipenuhi dengan fasiliti yang serba lengkap dari sudut penghawa dingin, internet dan lantai yang dipenuhi dengan karpet yang amat sesuai untuk melelapkan mata.

Menurut apa yang telah dipelajari, persepsi awal itu tidak boleh dijadikan bukti dan hujah yang kuat untuk menyokong suatu keadaan melainkan situasi itu sudah dialami dan ditempuhi. Huhh, masuk hari ke 5 bekerja macam-macam perasaan turut hadir. Kebosanan adalah satu perasaan yang majoriti menghantui diri ini. Mana tak nya, tempat kerja ala-ala di bawah tanah. Jauh dari orang ramai. Ini juga diakui oleh 'Bos' aka orang utama yang dipertanggungjawabkan dalam menyelesaikan kerja ini. Aku juga sebenarnya hanya 'assistant'nya sahaja.

Opppsss....'Bos' dah jeling-jeling...Maknanya, banyak kerja kena 'settle'kan sebelum semester baru bermula... Okeh, sampai sini dulu. Insya Allah akan bersambung kalau dapat curi-curi guna internet lagi. Wassalam...

3 comments:

Ann said...

genap 7 hari keja library. moga2 hidung masih tahan dgn habuk2 buku. kang tak psl dpt resdung puloks. heh!.

Anonymous said...

alah bisa tegal biase.. nanti lama-lama biase la

RijaalunZ said...

peribahasa yg menarik.....thanks...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...